Fysiotherapie Leeuwarden en omgeving

Met een breed scala, van acute tot chronische lichamelijke klachten kunt u terecht bij Motiva voor Fysiotherapie in Leeuwarden. Er wordt onderzocht wat de oorzaak van uw klachten kan zijn. Aansluitend wordt in overleg een behandelplan opgesteld.

Samen aan een duurzame oplossing werken

Het belangrijkste doel van de fysiotherapie is het vinden van een duurzame oplossing voor de klacht. Dit houdt in dat er niet alleen fysiek behandeld wordt, maar vooral ook educatie/voorlichting wordt gegeven omtrent de oorzaken en betrokken factoren. Middels verschillende beweegmethoden wordt er ingezet op het zelfstandig leren onderhouden van de gezondheid. Hiermee wordt u niet afhankelijk van fysiotherapeutische behandelingen.

Bij veel aandoeningen is er een duidelijke wetenschappelijke aanbeveling voor oefentherapie.
Zo kan er bij bijvoorbeeld COPD het aantal exacerbaties verminderd worden, en bij Reumatische aandoeningen een grotere mate van zelfstandigheid in het dagelijks leven optreden. Inzetten op activatie en gedragsverandering is hierbij erg belangrijk.

Revalideren met Motiva Fysiotherapie & Coaching

Motiva staat dan ook voor het vinden van de persoonlijke motivatie om te revalideren, niet alleen middels (fysieke) fysiotherapie, maar met inzet van coaching:
Het doorbreken van patronen, verbinden met het lijf & verbeteren van de situatie. Verbreek, verbind en verbeter!

Motiva is aangesloten bij Chronisch Zorgnet. www.chronischzorgnet.nl voor meer info.